Om vår förening

Helsingborgs Sekreterarförening bildades 1985 och är en aktiv förening för yrkesverksamma sekreterare, administratörer, assistenter eller person med jämförbara arbetsuppgifter i Helsingborgsregionen.

Vi vill hålla oss informerade om hur förändringar i samhället bland annat påverkar vårt yrke. Föreningen skall också vara ett viktigt nätverk, vilket är allt mer betydelsefullt.

Föreningen sammanträder ca en gång i månaden, måndag-torsdag under perioden januari-juni respektive augusti-december. Däremellan förekommer ofta ”spontaninbjudningar” utanför det egna programmet.

Medlemskap kan sökas av VD-assistenter, chefssekreterare, marknadsassistenter eller personer med motsvarande administrativa yrken i Nordvästra Skåne. Medlemskapet är personligt.

Vid pensionering avslutas medlemskapet. Det finns då möjlighet att övergå till Senioritorna som har egna aktiviteter.